Sidor

lördag 25 augusti 2012

DM-tempo

Då Kiruna inte kunde anordna DM:et i år så tog vi över med kort varsel och körde i Hemmingsmark. Har ju absolut ingen fart i benen men var ändå sugen att leka lite med pojkarna och då vi fick ihop funktionärer så krängde jag på mig tempodräkten och tröck tempostruten på knoppen och körde. Hade absolut inga förväntningar på en bra tid då jag har noll fartträning och fortfarande ont i höften då jag trycker på, men konstigt nog så känns det inte ett smack i höften då jag ligger i tempoställning. Hade jättehög puls hela vägen men blev aldrig jättestum. Drygt 38 km/h i snitt var ju ruggigt mycket bättre än väntat så lite fart finns tydligen kvar.  Mycket cykelsnack efteråt som vanligt. Fyrkantsserie i Sjulsmark imorgon men där lär man ju bli avhängd så det sjunger om det men ett varv ska jag köra i alla fall.

Foto av Kurt Lundgren från starten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar