Sidor

onsdag 16 januari 2013

Tröskettest 2

Ingen ska påstå att jag gör slut på internet med alla mina inlägg. I alla fall -  lördagen som var hade vi beställt ett tröskeltest igen av Petter. Det var ungeför fyra månader sen vi gjorde första testet och lagom att testa igen om det hänt nått med värdena. Jag är riktigt nöjd med utvecklingen. Vid förra testet hade jag en tröskel på runt 260 watt och maxade 1,5 minut på 340 watt. Då hade jag i och för sig inte hunnit cykla så mycket sen skadan så dom värdena var förvånansvärt bra. Nu låg tröskeln på 280-290 watt och jag trampade ganska lätt ur 340 watt även om det naturligtvis var jobbigt men inte så att jag kände att jag var nära väggen. Skulle sen upp på 380 watt och där orkade jag inte fullt en minut. Såg sen att jag legat på drygt 410 watt under den minuten så jag förivrade mig nog något men sjukt nöjd ändå.  Sen blev det käk och fikahäng med en massa cykelsnack på Hundvis till en bit in på kvällen. Bra dag!

Petter - som alltid glad då andra lider

Jobbigt för Janne

Inte så jobbigt - än

Söndagen hade Micke en mekurs där det justerades växlar och byttes vajrar och en del annat. Fika och cykelsnack även då så klart.
Blir en riktig cykelhelg till helgen också då det står Arcuscykling på programmet. Brukar bli trevliga tillställningar.

1 kommentar: