Sidor

söndag 24 mars 2013

Solskensdistans

Lite seg i benen igår från fredagens Arcuscykling så det blev bara två lugna timmar i sadeln. Idag hade de utlovats soligt och varmt så då stod distans på programmet. Kalamarkssvängen var Petter sugen på och då kunde man ju räkna ut att mitt KOM uppför Kalamarksbacken skulle ryka och med all rätt. Gick upp som etta i tisdags då jag körde mig jättetrött uppför backen men sån hybris har jag inte att jag kallar mig bergsget för det. Vi rullade på med skaplig fart och då vi kom in i backen la jag mig på hjul bakom Petter eftersom han inte såg ut att ta i. Tog inte många hundra meter innan det började svida ordentligt i benen och då pulsen började närma sig 98% var det dags att slå av om jag överhuvudtaget skulle komma mig upp, men Petter försvann som en avlöning. 7.09 blev nya ledartiden och jag var bara 7 sekunder från min bästa tid på 8.06 trots att jag började fippla med kameran halvvägs. Bra kört, Petter.

Vi syns på toppen
73 km och drygt tre timmar blev dagens skörd. På strava här.
Man märker att vägarna tinar upp mer och mer trots att det är nattkallt. Blir det bara några riktiga varmdagar är det nog inte länge innan man kan börja köra smaldäck. Funderar på att börja köra 29ern utan dubbdäck snart, i alla fall på pass dagtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar