Sidor

torsdag 6 februari 2014

Övar för lördag

Rullar väl på med en hel del distans nu. Man blev ju lite svältfödd på utecykling under januari då det var så kallt. I måndags var jag helt sänkt efter söndagens distanspass. Återhämtningen efter det passet blev riktigt kasst då jag direkt jag kom hem svidade om och gick ut och skottade snö några timmar utan att käka nått mellan. Var även lite öm i vänstersidan efter marksyningen.  I tisdags och idag drog jag ut några timmar direkt efter jobbet. Rätt bekvämt att då man lika är ombytt för pendling bara trampa förbi hemma och dumpa ryggan och fylla flaskan med lite varm saft. Får ta det som övning inför lördagen då vi är ett gäng som tänkte plocka Stravas februuariutmaning på 13 mil. Blåst och kräksnö utlovas så det verkar bli en riktig misärfest.
Verkar som att veckans enda trainerpass blev i onsdags då jag vilade i måndags och jobbar hela söndagen, men då blev det ett riktigt bra pass och andra sidan. Kändes lite segt i benen då jag hoppade upp på hojen men märkte redan under uppvärmningen att benen svarade bra, så jag beslöt att trycka på lite extra så fick det bära eller brista. Nytt pers på fyrorna igen med 389, 392, 393 och 397 watt på respektive fyra och ett snitt på 393 watt. Har märkt att jag kör intervallerna bättre dagen efter ett distanspass. Har jag vilat dagen innan blir passet mycket tyngre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar