Sidor

måndag 3 februari 2014

4,5 timmar distans

Söndagen bjöd på riktigt skönt cykelväder. 8-9 minusgrader, lätt snöfall och cykelsugna kamrater borgade för en fin söndagsförmiddag. Jag, Janne och Petter rullade iväg runt 9 och vi beslutade att köra rundan runt Alter och hemåt efter Borgforsvägen, en runda på runt 9 mil. Petter och Janne som är riktigt tekniska var sugna att prova vägen/skoterleden mellan Bredviksberget och Kopparnäs och det visade sig bli en jobbig historia, speciellt för mig som - hur ska vi uttrycka det "inte är riktigt lika teknisk". Då det varit så lite snö i vinter var det kört bil där med två djupa hjulspår som följd vilket jag inte gillar att fastna i. Jag körde därför mellan spåren där där man hade lite mer utrymme att åka på men där gick det i stället ordentligt tungt och var rätt slirigt. Skoj och utmanande var det i alla fall men skönt då vi efter 6-7 km kom ut på vägen.

Två hårdingar i skogen

Det blev en rätt jobbig tur då stora partier av turen var rätt spåriga och moddiga och man fick hela tiden vara beredd och parera för kast på cykeln. Snitthastigheten på 20 km/h visar att det gick lite tungt. Det sladdades runt en hel del och jag och Petter synade backen en gång var men det var nära flera gånger så vi klarade oss rätt bra ändå. Jag kände mig ändå rätt pigg hela rundan men så här dagen efter känns det verkligen i hela kroppen. En riktig kanondag blev det i alla fall.
Planen för dagen var fyror igen och jag har suttit och gruvat mig hela dagen så vi får se hur det blir med det.

1 kommentar: