Sidor

torsdag 30 januari 2014

Ny hjälm

Idag ramlade min nya Giro Ionos in. Min gamla Atmos började bli rätt sunkig och dessutom gick jag ju i backen i somras då jag körde MTB, med en lättare hjärnskakning som följd. Nu syntes inget på hjälmen, men i alla fall. Den får nu permanent tjänstgöra som vinterhjälm med lampfäste och tejpade lufthål. Har varit nöjd med Atmosen som suttit jättebra på mitt huvud. Provade tidigare ett antal hjälmar men det var bara Giros hjälmar som satt riktigt bra. Tänkte köpa en ny Atmos men då Bike24 hade rea på Girohjälmarna och så bra rabatt på Ionosen att priset blev detsamma beslutade jag mig för att testa nått nytt. Största skillnadne är väl att Ionosen är betydligt luftigare vilket kanske är överkurs här uppe då värmen sällan är något problem. Hjälmen sitter i alla fall bra mycket skönare. En bidragande orsak kan vara Det nya Roc-Loc 5 som gör att hjälmen sitter som en smäck. Nu är det ju bara hoppas att man slipper recensera nått mer än hur hjälmen sitter.



Kvällen fyror då? Jo tack, 382, 383, 386 och 392 watt. Snitteffekt på alla fyrorna blev 386 watt. Satans jobbigt var det för dom som undrar.

3 kommentarer:

  1. Jag har ju också beställt ny hjälm då min krackelerade i bakre fästet, jag skyller det på solen på mallorca. Den som jag hade innan det behagade jag ju lägga i backen med huvudet i för många herrans år sedan, den funkade till fylles, den sprack på två ställen, ingen hjärnskakning mig veterligen, men tom lada behöver inga tak som jag brukar säga på jobbet. Eller så är det därför jag inte vet vad som gömmer sig mer i lådan som jag beställde för ett par dagar sedan, jag vet det var två prylar, hjälm och...? Jag hade verkligen tänkt komma på vad som är däri innan jag öppnar, fattar inte, kartongen är rätt stor dessutom, men jag skyller på åldern...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha Ha! Du är ju sjuk :) Yvonne bara skakar på skallen. "Han får väl reda på vad som är i om han öppnar lådan." Jag är benägen att hålla med.

      Radera
  2. Men nu i morse kom jag ju på det. Men det var inte bara två prylar...

    SvaraRadera