Sidor

lördag 18 januari 2014

Lördagsskoj

Iskylan håller i sig så det blir nog bara trainercykling i helgen. Passade på att riva av ett 3x15 idag igen då jag var pigg i benen efter gårdagens vilodag. Onsdagens 310 watt gick ju så bra, så jag spände bågen lite och siktade på mellan 315-320 watt. 315, 318 och 323 watt blev snittet på respektive intervall men inte så mycket slitigare än i onsdags, förutom sista fem i sista som var riktigt jobbigt. Straffade benen lite extra då jag efter fem minuters vila drog av fem stycken 45/15  där målet var att i alla fall ligga en bit över 400 watt och det gick väl "bra" även om Yvonne kom in och kollade om jag levde efter den sista.
Då det inte blir nån utecykling imorgon får det väl bli nån sorts sweetspot-variant så man slipper sitta i 3-4 timmar på tempohojen. Har egentligen rätt dålig koll på dessa fatmax och sweetspotträningar men om man lägger sig på runt 260-270 watt och trampar så länge man orkar blir kanske bra.

5 kommentarer:

  1. Vilket i mitt fall är exakt min tröskeleffekt (som jag inte ens klarade hålla idag), tack för den pungsparken din gamle get :-)
    f´låt, häst menar jag ju

    SvaraRadera
  2. Ett gediget pass på alla de sätt. Starkt och självförtroendehöjdande att kunna höja intensiteten för varje intervall. Att dessutom också orka med korta intervaller efter allt detta, borde ge en extra boost.

    Jag tror du tänker helt rätt kring var du bör ligga för att få bra tidseffektiv träning om man tittar på hur du tränar i övrigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är skönt att man inte backar i alla fall utan lyckas hålla intensiteten genom alla intervaller. Jo, dom sista fem var en fin bonus, men fler hade jag inte orkat.

      Radera