Sidor

onsdag 6 januari 2016

Nytt år och nystart

Testar väl hur länge bloggen får leva i år då. Ifjol blev det ju inte så mycket skrivet så Strava och VeloViewer får väl sammanfatta året som var. Blev ju ett ganska skapligt år ändå med ny tempohoj, pers på både Relordmilen och tremilstempo och som kronan på verket - landslagsuppdrag på Nordiska i Finland. SM blev ett magplask men jag lärde mig i alla fall att bli bättre på att släppa på träningen tidigare.


Blir mycket rött då man cykelpendlar. Började i alla fall året med att riva av Stravas 10-mila Gran Fondo då det lovats kallväder en tid framåt. Tog sen två frivilliga vilodagar med tv-serietittning i soffan. Sjukt jobbigt att inte få träna och jag fattar inte hur folk orkar leva såna liv. Dag två var verkligen seg men jag tror kroppen behövde vilan. Måndag skulle jag ha varit ledig men var tvungen ta några timmar på jobbet så jag passade på att ta en par timmar distanspendling i iskylan och blåsten.
Nu är det första veckan i andra träningsblocket och styrketröskel står på programmet i två veckor. 6x5 med kadens runt 58-60 kör jag. Mäktade inte riktigt med 330 watt på alla under dagens pass utan fick sänka till 320 på dom två sista då benen var riktigt stumma. Passet på TrainingPeaks om nån vill grotta in sig i siffror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar