Sidor

lördag 9 januari 2016

Styrketröskel

Jobbhelg, men kortdag idag så jag passade på att riva av det styrketröskelpass jag tänkte köra igår, idag istället. I onsdags överlevde jag ju inte riktigt på 330 watt på femmorna utan fick sänka till drygt 320 på dom två sista. Satte återigen målet på 330 och idag var benen betydligt bättre. Så pigga att jag på dom två sista lät effekten krypa upp till 335 watt. På sista dyngade jag även i det tyngsta jag har, trainern på maxmotstånd och 54/11. Det gav en kadens på runt 52-53 på 335 watt så några riktiga lågkadensintervaller på 40 i kadens som Camilla kört funkar inte om jag ska hålla en anständig effekt.
Skön känsla i benen efteråt så på nästa veckas intervaller kanske jag testar 340 watt som jag tydligen klarde vid samma period ifjol på nått pass
Jobb hela dagen imorgon så då blir det nog bara pendling, så veckan verkar landa på beskedliga 9 timmar

4 kommentarer:

  1. Vad har du för trainer? Jag kan då dynga på med trippelt mer motstånd än vad jag någonsin klarar av.

    SvaraRadera
  2. Men så har ju du spaghettiben :). Har en gammal Tacx. Nu är det egentligen inget problem. En kadens på 55-60 räcker för mig.

    SvaraRadera
  3. Oki, jag reviderar, 10ggr mer än vad jag för närvarande klarar av :-)
    Jag har också en gammal tacx Satori, men det är ju bara kräma på upp till 6-700w om jag vill, på min nyare Fortius så går det gasa en bit över 1000w om man har dom böjelserna.
    Du har helt enkelt nött ut trainern :-)

    SvaraRadera
  4. Ha ha! Nog bromsar den tillräckligt så jag kan köra mig vimmelkantig om jag vill, men några 40 i kadens fixar den inte om jag vill ha anständiga watt.

    SvaraRadera