Sidor

söndag 17 januari 2016

Klungcykling

Tog Kalamarkssvängen på gårdagens distanspass och fick lite klungkänsla för ett ögonblick då vägen var full med ren.


Nu hade jag inte mycket hjälp av dom här kreaturen då dom skuttade av vägen nästan direkt. Kom i samma situation en vinter för några år sedan på vägen mellan Hemmingsmark och Jävre och dom renarna vägrade flytta på sig. Jag vallade en hel flock framför mig i 25-30 km/h i flera km och så fort jag försökte komma om blev jag trängd, så till slut vågade jag inte utan låg bakom. Blev till slut orolig att jag skulle driva dom hela vägen ut på E4:an men så småningom fick jag en lucka och då jag började köra om stannade dom. Only in Norrbotten.
Dagen bjöd på styrketröskel igen. Sista för det här blocket. Vill gärna försöka köra tre intervallpass i veckan men på grund av jobb fick jag bara ihop två pass/vecka detta block. Ja ja, bättre än inget i alla fall. Laddade på det tyngsta jag hade med målet 330 watt. Blev ju riktigt jobbigt i slutet även om jag inte kroknade fullständigt. Lite siffror på TrainingPeaks
Nu väntar två veckor med tröskelpass. Verkar bli rätt kallt imorgon så då får det nog bli nån sorts snabbdistans/sweetpot på trainern. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar