Sidor

onsdag 20 februari 2013

Power2Max

Gillar man siffror och prylar står så klart en effektmätare högt på önskelistan. Har i flera år varit sugen på en men inte riktigt satt mig in i vad man ska göra med siffrorna och därför tyckt att det varit lite dyrt bara för att mer att leka med. Då vi hållit på med lactattesten har jag fått lite mer kött på benen och läst på en del så då har tankarna börjat komma att göra en investering. Ville ha mätaren i vevpartiet då jag i huvudsak tänkt ha den på tempohojen och vill köra med Pro-discen. Power2Max är det mest prisvärda och nu då dom fått till problemet med temperaturkalibreringen och fått "godkänt" av DC Rainmaker så slog jag till. För att få dit mätaren behöver man ett vevparti med löstagbar spindel då den byts ut mot mätaren och händigt nog säljs vevparti och mätare i paket. Finns ett antal olika att välja mellan beroende på typ av vevlager. Jag valde budgetalternativet med FSA Gossamervevar och 3-4 veckor efter beställning damp ett litet paket ner. Häng med på monteringen.

Alla delar. Behåller klingorna från gamla vevpartiet.
Gamla vevpartiet.
Klingorna bortmonterade
Klingorna monterade på mätaren.
Vevarmen monterad.
Monterat på hojen.
Som synes var monteringen inga problem. Blev lite sugen att testa så jag spände upp hojen i trainern och testade en tröskeltjuga med 10 min upp- och 10 min nervarvning. Snittade 287 watt och som jag misstänkte visade Flowen för lite. Har inga snittwatt eller nån graf från trainern men jag upplevde att vid låga watt under uppvärmningen (170-190) så stämmnde det ganska bra men då jag började köra så ökade differansen och visade 40-50 watt för lite. Brukar köra trainern på 1,5 grader slope på intervallerna och jag vet inte om det spelar in eller om felet finns ändå men nu spelar ju inte det nån större roll egentligen men jag ska ändå undersöka det närmare nån dag då jag har tid.
Riktigt nöjd i alla fall och nu ska det bli roligt (OBS! ironi!) att köra intervaller.

5 kommentarer:

  1. Grymt, sånna watt orkar jag inte ens i 4 minuter...
    MEN seriöst Måns, hur länge sparar du på Piteå-Tidningen??? Den där var ju asgammal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har bara gamla Piteå Tidningar sen Yvonne slutade där :)

      Radera
  2. Ja jag har då inga tidningar alls...sen Piteå-Tidningen började skriva om vad som hände en vecka bakåt i tiden.

    Nöjd? (Med P2M alltså)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men den är bra att ha som mekunderlägg. Riktigt nöjd är jag men det hade ju inte gjort nån om den spottat ut liite högre watt.

      Radera
  3. Hördududu, tänk på mig så blir 287w grymt bra

    Eller så litar du på Flowen istället, antar du får typ 360w då :-)

    SvaraRadera