Sidor

tisdag 26 januari 2016

Termosflaskkorksskada

MInte så farligt som det låter kanske men definitivt en av dom mer osexiga cykelskadorna. Distanspass ute igår för första gången sen jag vet inte när, då det varit ruskigt kallt ett tag. Kör en termosmugg från Clas Ohlsson tejpad i en avkapad cykelflaska som vinterbidon och det var den korken som satt som satan då jag skulle fylla flaskan.


På nått konstigt sätt lyckades jag trycka flaskan mot bröstet och sen vet jag inte vad som hände men det kändes för ett ögonblick som att ett revben gick av (inte riktigt kanske, men nästan). Sitter nu med ett jätteömnt revben men är det vinterns värsta skada får man vara nöjd :). Cyklingen blev i alla fall helt OK i det sköna vädret med runt 8-9 minusgrader. 


Dagens tröskelpass var det så nära, så nära att jag ställde in då jag var så otroligt trött då jag kom hem från jobbet. Sov 45 minuter på soffan och även om jag var piggare så var peppen obefintlig. Tog mig i kragen i alla fall och satte mig på trainern. Orkade knappt hålla effekten på uppvärmningen men då jag väl började köra kändes det skapligt även om jag insåg att några 325 watt på tiorna som på söndagens pass inte skulle bli av. Blev i alla fall 315-320 watt och även om det inte riktigt blev enligt plan, så blev det i alla fall bättre än att parkera i soffan med två avsnitt Gotham. 

Några timmar distans imorgon innan jobbet förhoppningsvis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar