Sidor

torsdag 18 april 2013

Misärcykling :)

Så kom den då. Årets första misärpass. Planen var att vi skulle köra utbrytarintervaller under kvällen men då regnet och blåsten tilltog och tempen bara var 3-4 grader ställde vi in. Hade tänkt ta ett trainerpass då jag kom hem men peppen för trainer var svår att uppbringa och då jag lika så skulle hoja hem från jobbet och bli blöt kunde jag ju lika gärna köra ett pass då jag var  ombytt. Fyror var väl lämpligt för att få köra lite hårt och få upp värmen i kroppen. Fem stycken blev det och snitteffekten 373 watt är väl OK för en farbror. Hade otroligt jämna snitteffekter på intervallerna. Var bar den första som föll ur ramen med lite dryg 370 watt. Annars hade jag två på 373,7 och två på 374,4.
Var faktiskt inte speciellt kallt trots vädret. Det var bara på hemrullet det blev lite kyligt. Tanken är att jag inte ska vika ner mig lika lätt som ifjol (så länge den säsongen nu varade) om vädret är skit utan bita ihop och köra ändå.
Nu blir det nog ingen mer träning i veckan mer än pendlingen då jag jobbar heldagar hela helgen och sedan är det bara börja ladda för Hammarö. Det blir riktigt skoj!

2 kommentarer:

  1. Grymma siffror, klart imponerande, vem ska matcha detta på 1 mil tempo till sommaren? Jag ser ingen som är i närheten ens...

    SvaraRadera
  2. Fast man kan ju hoppas att man inte toppat formen till i mitten av april utan att det finns nått kvar till sommaren.

    SvaraRadera