Sidor

onsdag 6 november 2013

Bättre måndag

Nytt försök med trainerpremiären ikväll efter förra måndagen fiasko. Betydligt kryare i kroppen även om jag fortfarande är lite öm i senorna på baksidan av knäna. Tänkte mig inte för i söndags och satte sadeln på samma höjd som på tempohojen. Misstänker att det blev lite för högt för att sitta så länge och att det var därför jag fick sån hemsk kramp i vaden och ont i senorna. Körde samma pass som sist - 4x10 -  men skulle inte stressa fram några effektsiffror utan skulle lyssna på kroppen. Lite segt var det men lyckades i alla fall få ett totalsnitt på 287 watt på intervallerna vilket väl får vara godkänt. Diagram för siffernördarna.

 
Jag gillar att ha musik då jag kör trainer och då jag bytte från Spotify till WIMP ides jag inte importera över min spellista som jag trampade till ifjol utan ville ha en ny. Bad om tips på låtar på vår facebooksida och så här blev det (just nu i alla fall) Trampa till den så lovar jag att ni blir snabba. Om fler fått upp ögonen för Wimp:s överlägsna gränssnitt finns spellistan här


The White Stripes – Fell in Love With a Girl
Motörhead – Ace of Spades
Guns N' Roses – Sweet Child o' Mine
Helloween – I Want Out
Kiss – Love Gun
Freak Kitchen – Vaseline Bizniz
Manowar – Carry On
Accept – Fast As A Shark
Rainbow – Stargazer
Randy – X-Ray Eyes
Dropkick Murphys – Black Velvet Band
Foo Fighters – Walk
Sahara Hotnights – Alright Alright (Here's My Fist Where's The Fight ?)
Raised Fist – And Then They Run
Mustasch – Double Nature
Foo Fighters – The Pretender
Hoffmaestro & Chraa – Highwayman
Slipknot – Psychosocial
Wolfmother – California Queen
Raised Fist – Friends And Traitors
Raised Fist – Wounds
Volbeat – Fallen
Danko Jones – Had Enough
In Flames – Deliver Us
Teddybears – Cobrastyle
Iron Maiden – Run to the Hills
Ghost – Year Zero
Alter Bridge – Cry Of Achilles

5 kommentarer:

  1. Fanken, då hann jag inte ikapp dig i effekt innan du satte igång, å nu lär jag inte komma nått närmare, men jag var 17w ifrån, man får va glad för det lilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. 17 watt är ju ingenting. Tror du kommer att överraska till sommaren.

      Radera
    2. Gu vad jag hoppas du har rätt, men då jag slipper tramsa med simma, löpa, skidra, ro osv osv. Bara förnöja mig med en trainer och en verktygstavla i garaget så borde det bli bättre än senaste två åren. Men jag ångrar inte svensk klassiker satsningen på nått sätt, det resultatet är jag groteskt nöjd med

      Radera
  2. Va tusan, inga Take That-låtar? Inte heller någon julmusik...? Vi är tydligen olika. Sen kanske jag borde byta skiva och USB-minne i min spelare, men den musiken funkade ju bra inför 2011 så jag fattar inte varför den sviker på senare år... :)

    Jag får exakt samma smärta bakom knät av för långa pass på tempohojjen, så jag håller med i din analys av orsak. Bra kört på intervallerna, kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Take That-låtarna har jag sparat till min hemliga lista som åker fram till dom stenhårda Vo2-intervallerna.

      Radera