Sidor

måndag 4 november 2013

Slickade sår och omstart

Tanken var att kicka igång säsongen 2014 i måndags med tröskelintervaller på trainern. 4x10 stod på programmet men det blev ju fiasko. Kände redan under uppvärmningen att nått var fel (eller egentligen redan i söndags då jag kände mig riktigt low). Pulsen drog iväg nått hemskt trots att effekten var låg. 290-300 watt var tanken att köra intervallerna på men jag avbröt då pulsen var uppe och nosade på 190 och benen kändes som telefonstolpar. Tog tisdag och onsdag i soffan med bara jobbpendling som aktivitet. Blev lite sen på torsdagen så jag hann inte till klubbträningen utan körde ett lugnt distanspass själv på runt tre timmar i lätt regn.
Idag körde Camilla igång sin 3-timmarsspinning  och det vill man ju inte missa. Bestämde att verkligen lyssna på kroppen och ta det riktigt lugnt om det inte kändes bra och till en början kändes det faktiskt rätt segt och effekten var rätt låg. En bit in i andra blocket som bestod av 10 st fyraminutersintevaller märktes det att benen började svara. Inte fullt ut, men skapligt i alla fall. Dom avslutande 21 enminutarna all out, blev som vanligt ruskigt jobbiga och med 5 stycken kvar kände jag krampen komma i vänster vad men lyckades ändå trampa igenom dom sista.
Så här jobbigt var det.


1 kommentar:

  1. Det här är det närmaste jag kommer dig inför 2014 då. Kört på ett tag och just nu är effekten 270w på 4*10min. Man får va glad för det lilla :-)

    SvaraRadera