Sidor

söndag 27 oktober 2013

Besök i Älvsbyn

Per hojtade efter träningssällskap med efterföljande mat under lördagen och Då Yvonne var upptagen hela dagen med jobb och jag ändå skulle cykla och det alltid är kul med nya vägar och stigar så lastade jag bilen och åkte upp till Älvsbyn. Det blev Per, Rickard, Johan B och jag som rullade iväg och planen var ett lugnt pass. Jag och Per hade fått på dubbisarna medan Rickard och Johan fortfarande körde sommarsulor. Det blev en fin dag med både spännande utförskörning på glashal väg med hjulspår (där Rickard tyvärr gick omkull och slog sig lite så han avbröt sedan), till den sedvanliga vilsekörningen på nya stigar.



Efteråt blev det dusch, hamburgare och en del cykelsnack innan jag rullade hem. Tack för en bra dag.

Idag fanns inte peppen att göra något alls i träningsväg. Fuktigt och trist väder är inget för mig. Gjorde i alla fall i ordning tempohojen och fick upp den på trainern så nu är jag redo för säsongen 2014 som börjar IMORGON. Nu får vi se hur det går, men planen är att starta trainersäsongen med 4x10 min på 300 watt så får jag se var jag hamnar. Vintern är lång så jag känner ingen psnik om jag får vika mig lite. Om Mats Nygren startade med 5x8 på 300 watt så får väl 300 watt duga åt mig med.

4 kommentarer:

  1. Jag har startat för länge sedan, för det vart ju inget 2013 för min del. Men jag är bara på 4*10 med 250w ännu, 50w efter och ni har inte ens börjat. Mitt mål för vintern var förövrigt just 300w på 4*10 min, måste revidera om det för att kunna hänga med i svängarna till sommaren inser jag nu, men HUR...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är ju inte passet gjort ännu.

      Radera
  2. Nä inte för mig heller, men jag har i vart fall försökt. Det var inte nära

    SvaraRadera
  3. Era siffror är sådant en annan drömmer om. Fler backtempon så kanske, ja kanske man kan ha en chans om några år.

    SvaraRadera