Sidor

torsdag 17 oktober 2013

Triss i vinter

Då jag körde till jobbet i morse var det helt bart men hann inte mer än komma fram så började det kräksnöa. Kom väl i runda svängar en decimeter. Sen kom solen som tinade bort det mesta som låg på vägen med resultat att då det kylde på då jag skulle hem var det snorhalt. Beslutade att strunta i kvällens träning och sula om till nya vinterdäcken och köra in dom istället. Har kört omkring med en rejäl reva i bakdäcket sista veckorna och bara väntat på punkan så egentligen var det väl lika bra. Schwalbe Ice Spiker Pro med 402 dubb har jag tänkt rulla på i vinter. Har kört Nokian tidigare men valde Schwalbe då dom fanns i 2,25 bredd till 29an vilket inte Nokian har.  Då jsag hade lagt om for jag ut på ett lugnt pass på några timmar för att köra in däcken och få dubben att sätta sig. En del verkar ha haft problem med att en hel del dubb släpper om man börjar köra hårt i skogen med dom direkt så jag tänkte ta torsdag och fredag till inkörning så är dom redo till lördagens säsongsavslutning.

1. Vinterdäck
2. Vinterskor
3. Vinterflaska efter recept av Kraftwerket
 Åsså passet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar