Sidor

måndag 7 oktober 2013

Söndagsdistans

Har varit lite risigt med träning sista veckorna. Mycket på jobbet, en trasig axel/skuldra efter att jag stod på snoken med MTB:n och en lättare förkylning på det har inte främjat cyklingen. Drog iväg på några timmars lugn distans på MTB:ndå vädret var bra och jag började jobba sent. Körde mot Jävre och tänkte utforska skogen mellan E4:an och Jävrevägen. Åkte in på dom stigar och skogsvägar jag hittade men nästan alla slutade på ett hygge eller tog bara slut. Nån enstaka fin singeltrack fanns det väl men inget värt att återkomma till.


 Lyckades snurra in mig på en myr där stigen tog slut och när jag hoppat från tuva till tuva, sjöblöt om fötterna till slut, var jag helt vilse i pannkakan. Tur man har GPS i cykledatorn för jag var på väg åt helt fel håll. Fick svärande släpa cykeln genom en myr med sly och småträd men tillslut var jag på banan igen. Bra sväng i alla fall trots mycket cyklande fram och tillbaka efter stigar som tar slut. Data från turen här

King-sizemyrstack
Hitta en bild i kameran från ett betydligt roligare MTB-pass från i somras då Janne och Petter guidade mig , Blom och Erik på en fin fyratimmarstur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar