Sidor

måndag 7 oktober 2013

Backintervaller

Tänkte försöka sätta lite fart på gammelkroppen inför lördagens KOM uppför Storkanis så jag trampade iväg till Strömlida för att köra lite backintervaller. Körde två gånger spåret uppför backen och två gånger asfaltvägen. Hade klätt mig lite för mycket och höll på att koka bort. Inte mycket fartvind i 10 km/h. Spåret var det första gången jag körde och det var ju både jobbigt och en balansakt då det gällde att få tyngdpunkten rätt så att man inte slår över eller att bakhjulet tappar fästet. Jag och backar är inte riktigt kompatibelt, vilket är konstigt då jag rent logiskt borde vara Sveriges bästa klättrare. Dundretbacken blev ju framröstad som Sveriges värsta cykelbacke och jag har KOM:et på Strava så logiskt sett...
Fräste sen iväg bort mot Havsbadet innan jag vände hemåt. Turen här

4 kommentarer: